Tuesday 28 June 2011

siri bercakap dengan komputer riba pt. III

nama aku , zainal , umur 20 , in a relationship . aku nk ceritakan kisah aku bercakap dengan komputer riba kesayangan aku . cerita dia mcm ni , *cerita ini tiada kaitan antara yang hidup ataupun yg telah mati . ( ye tulisan senget )


malam semakin panjang , aku dah semakin tak keruan kebosanan sebab tak tau nk buat apa . nak tengok blog - blog hantu , jap lagi seram pulak nak pegi kencing . lepas tu tgk jugak la kt sini kt jengka ada hantu . =.=' eh ? bab% ape ni ?


ding~~~!!!! tibe - tibe si laptop ni berbunyi . ade org message aku kt chat kt facebook . skali awek cun message aku . agak lame jugak aku berborak dengan awek cun ni . semua  ringkasan chat die kt bawah ni ha , takkan aku nk tulis semua :

awek cun : hi :)
aku : hai :)
awek cun : ape khabar zainal *bukan nama sebenar
aku : eh awak kenal saye ke ? *penuh kegedikan dan tulisan senget .
awek cun : laa apsal plak tak kenal . kita satu kelas dulu kt sekolah menengah @%$!6 !%@^& kn ...
*terus aku blur , setahu aku budak klas aku dulu semua hingusan , mane ade model ke penyanyi , kulit hitam stok main bola pukul 3 tgh hari semua ade la . aku tutup chat . haha
you are not online .


aku pikir la , nk ingatkan balik  , tgk balik kt buku sekolah , tanye kawan2 yg lain . peerrgghghhh ! baru aku teringat , die ni tomboy kelas aku . name fatimah . name tomboy die fatty sebab die mmg gemok lah . pergh bapak aku tak minat die ni dulu . hitam tak manis kot , jerawat pulak . sekarang dah mcm FL ! demn ! ... lepas tu aku tgk die pun dah offline , aku pun text la awek aku . seblm tdo biase la bersayang2 dulu .  ye la awek sendiri kn..




esok pagi aku bangun , terus bukak laptop , on9 . aku tengok fatty ni online . tanpa melengahkan mase lagi aku tros tego .


zainal : hai fatty ! *ceyy dah tukar nama .
fatty : hai Z ! *haha nama glamer aku kt skolah .
zainal : awak sehat ? ktne ? buat ape ......iuwehd8237ey2x 2ygdy2 yh3syhsz 89823hs dan seterusnya....

sehingga lah.......

zainal : eh bf tak marah ke ni ?
fatty : sy single lagi la awk..
zainal : oh skrg ade kt mane ? tak keluar ke ?
fatty : emm kt umah , bosan la takde sape nk ajak kuar .
zainal : laa saya ade :p *smiley bodoh bila laki2 gatal anu mcm ni la .
fatty : eh awak nk bawak saye jalan2 ?
zainal : kalau awk sudi la , :p *smiley ini sekali lagi
fatty : eh tapi awak dah ade gf , nnti dia tak marah ke ?
zainal : .........................................................
fatty : awak ?


you appear offline


what...the....fuck..........


"ape yg telah terjadi dgn ko ni zainal ?? ko dah ade gf kn".....keluh aku kepada diri sendiri..ahhh dengan sape aku bercakap tadi ? kenapa smpai aku jadi mcm ni ? kenape aku bole tibe2 ajak die keluar ? kenape aku tak ingat aku ade dah ade gf ?






tahu ape yg dah terjadi kat zainal ni?








taksub....






THE INTERNET .



hahhaha . ye ye aku tau cite ni sgt lame . tp nk buat mcmane . dah takde idea . demmit . nnti la pt 4 aku buat yg gempak2 la sikit . tp tu la . nk ckp kt laki skrg , walaupun ni bukan dari pengalaman aku la ( sumpah bukan kte punye cite ni sayang *incase awek aku baca entry ni ) . bile dah mengadap laptop tu , korg mesti dah tak ingat dunia sebenar kn ? korg tinggal kn semayang , eleh kalau tak tinggal pon mesti menangguh punya la .

bile awek msg siap postponed nk reply , lagi penting stalking ntah sape2 kt facebook , balas komen member2 . mak korg suruh pegi kedai beli sayur , boleh jawab , "kejap , mak" . sebab? sebab nk update status kt facebook  "pegi kedai beli sayur mak suruh" . 

korg sedar tak ? sape yg buat korg jd mcm ni ??? 

THE INTERNET .






ingat la Tuhan kita Allah SWT , bukan Google .

No comments:

Post a Comment