Saturday 9 July 2011

bodoh paling sempurna .

apabila kita menyokong beberapa idea kerajaan bukan bererti kita musuh pembangkang. 
apabila kita menyokong beberapa idea pembangkang bukan bererti kita musuh kerajaan. 
apabila kita mengkritik kerajaan bukan bererti kita bersetuju dengan pembangkang.
apabila kita mengkritik pembangkang bukan bererti kita bersetuju dengan kerajaan. 


itu adalah hak rakyat yang MERDEKA untuk menilai sendiri setiap yang terjadi. 


penyokong  dibutakan dengan media . learn something about law . undang undang .


both yang disokong pulak , dalami dulu apa itu constitution law . ini tak . tak habis habis ISA . =.='


Tapi bukan semua orang paham law.  orang akan bercakap, org yang belajar  law suka putar belit fakta undang undang . padahal ada sources lain yang pusing undang undang .


politik Malaysia terlampau lah kotor . corrupt sana sini . boleh ke kita sebagai rakyat nak pastikan semua corruption ni akan hilang ? takde kroni kroni segala bagai ? kalau pembangkang yang jadi kerajaan , boleh ke harga minyak turun ? takde lagi media yang tipu ?


benda benda ni memang takkan habis . takkan sudah pening kepala . aku duduk tengah tengah je la . ye selfish , sape yang tak selfish ? kita duduk negara aman , makan pakai cukup , apa yang nak lagi . perang ? nak ditindas ? nanti bila BN kalah , pembangkang naik . kalau pembangkang pulak corrupt , kita berhimpun , tentang lagi . bila nak habis ?


politik tu memang kotor . mana ada yang bersih  . manusia memang tak pernah puas . takkan pernah . jangan cetek pemikiran . jangan dibuai kekayaan . if you want something , kenapa tak dapatkan untuk diri sendiri . sape suruh kau tak belajar pandai pandai dulu ? last last jadi yang paling bawah dalam piramid kehidupan .


yang penting , bersatu . jangan nak mengutuk sana sini . racist . tu yang bodoh sebenarnya . bodoh paling sempurna . 



1 comment:

  1. bodoh dan bingai, buat yang buta dalam meneka. wajar dan padat. politik tak ubah macam ubat tidur paling mujarab dalam dunia, haha

    ReplyDelete