Saturday 9 July 2011

malaysia kita , bumi kita .

jangan lah hebat bercakap je . tapi takde sumbangan . meletup sana sini , tapi takde kesan pun .

jangan lah  setakat letak badges sana sini , like pages sana sini , tapi takde ape pun sumbangan . selain rasa bersalah . langsung tak memadai .

jangan lah nak mengata orang sana sini , kelak kau pulak yang dikata nanti . orang kutuk kau , kau marah , tapi kau kutuk org , ade org marah ?

jangan lah guna otak , kalau otak tu kecil . kelak akan binasa kan diri sendiri jugak .

jangan lah negatif sangat , tak semua org macam yang kau fikirkan .

jangan lah positif sangat , nothing is impossible ye betul , tapi nak ganti tempat Tuhan . tu tak betul .

jangan lah nak menang dengan kata kata . rezeki tu datang dari Tuhan , bukan kerajaan .

jangan lah rasa diri kau je yang betul . kalau betul kau jadilah Tuhan .

jangan lah asik nak mementingkan diri sendiri . duduk lah dalam hutan .

jangan lah kau asik tertipu dengan media . buta . baca mangga , terus hebat pasal negara .

jangan lah baca entri ni , kerana ia sangat bosan .

4 comments:

  1. haha. bersih dan ini edisi "basuh". setuju. betol dan dekat dengan situasi sikalang. haha

    ReplyDelete
  2. aku mahu tulis entri yg make sense tau.
    dari semalam aku cari sources. penat.
    aku terus mencari lagi hari ni.
    mungkin aku akan dapat kesimpulan yg takla berapa tepat. tapi make sense.
    haih.
    politik mmg korup.
    politicians tu yg aku ambil kire.
    aku tak kisah kalau dia org umno pun.
    janji dia berkhdmat betul2 untuk rakyat.

    ReplyDelete
  3. kan ? aku rase benda ni takkan habis . beribu tahun pun , tak mungkin habis . seperti menegakkan benang yang basah .
    baik kita tau cara nak memajukan diri sendiri , tambah knowledge pasal kesihatan ke . :)

    hahaha .

    ReplyDelete
  4. i always believe dat politik tu tak kotor, tp org yg berpolitik tu je.. sumer ada agenda seniri.

    mcm yg ada kat around us - kat kolej la senang ckp.

    mcm harem.

    ReplyDelete